3762 DE Soest
Stuurt u ons een e-consult
Onze praktijk is dagelijks geopend van 8.00 tot 17.00 uur; dinsdag zijn wij geopend van 8.00 tot 13.00 uur.
Let op: onze telefonische bereikbaarheid wijkt af van onze openingstijden.
Dinsdagmiddag is de praktijk gesloten. U kunt dan uitsluitend voor spoedgevallen bellen met 035-6012388, kies de 1 en u wordt doorverbonden met Huisartsenpraktijk De Soester.
Bij onze huisartsenpraktijk kunt u een afspraak maken met de huisarts, praktijkondersteuner of assistente. U kunt hiervoor tijdens openingstijden contact opnemen tijdens met de assistente.
De assistente zal altijd een aantal vragen stellen bij het bellen voor een afspraak. Onze assistentes zijn opgeleid om een zo goed mogelijke inschatting te maken van de aard en urgentie van de vraag of klacht.
Sommige vragen zal de assistente direct kunnen beantwoorden, voor andere vragen zal zij met u afspreken om later terug te bellen. De assistente is verplicht om (net als de huisarts en praktijkondersteuner) ten alle tijden vertrouwelijk om te gaan met de door u gegeven informatie.
Voor een consult met de huisarts reserveren we 10 minuten. De 10 minuten zijn in principe bedoeld voor de behandeling van 1 vraag.
Verwacht u meer tijd nodig te hebben, bijvoorbeeld omdat u een groot probleem of meerdere vragen heeft of omdat een langer gesprek wenselijk is, meldt u dit dan bij het maken van de afspraak. De assistente kan meer tijd inplannen.
Wij verzoeken u vriendelijk om afspraken die u niet door wilt laten gaan, van tevoren af te zeggen. Het is vervelend als een patiënt niet op een afspraak verschijnt. Dit betekent tijdsverlies voor de huisarts, praktijkondersteuner of doktersassistente. Op dit moment had iemand anders geholpen kunnen worden.
Wat moet ik doen als ik niet op een afspraak kan komen?
Meld dit uiterlijk 24 uur van tevoren bij de assistente. Dit kan zowel telefonisch als via de e-mail.
Overmacht/onverwachte situaties kunnen zich voordoen, daar hebben wij natuurlijk begrip voor.
Hoeveel bedraagt het wegblijftarief?
Indien u een tweede keer een afspraak niet tijdig afzegt en er geen sprake is van overmacht, brengen wij een wegblijftarief in rekening. Het tarief is vastgesteld op €20,00. Wij brengen het tarief in rekening bij de patiënt zelf.
Let op: het wegblijftarief is niet te declareren bij de zorgverzekeraar.
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts of praktijkondersteuner u ook thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur op de praktijk te komen.
Overdag: 035-6012388, kies 1
Is er sprake van een levensbedreigende situatie? Bel 112
Kan uw vraag medisch gezien niet wachten totdat de praktijk weer open is?
Dan kunt u de huisartsenspoedpost benaderen. Dat kan digitaal via de volgende link Spreekuur.nl of telefonisch via 085-7731100
De huisartsenspoedpost is er alléén voor spoed. U neemt contact op wanneer uw klacht niet kan wachten tot de volgende werkdag.
Het werkt als volgt:
Als u geen digitale middelen heeft, bel dan met de huisartsenspoedpost op telefoonnummer: 085-7731100.
Bel voor een afspraak:
035-6012388
Of
Vul een e-consult in.
Om uw een e-consult te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om de uitslag van uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen
– Lichamelijk onderzoek
– Toegangslogboek
– Verslaglegging
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten
– Actueel medicatieoverzicht
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om uw een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om uw actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig.
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.